Bezúdržbový kondenzátorový štartovací zdroj Flash Start 700 12 V Telwin, pre štartovanie aj v extrémnych klimatických podmienkach do -40ºC, pre všetky druhy motorov. Nabitie zdroja do 2 min. pre opakovaný štart.
Bezúdržbový superkondenzátorový štartovací zdroj 12V (ultra-kondenzátorová technológia). Štartuje veľkú škálu vozidiel vozidiel aj pri nízkych teplotách a nevyžaduje údržbu:
Tento štartovací zdroj využíva aj zostatkovú energiu nefunkčné batérie z ktorej sa môže nabiť a môže vozidlo naštartovať. Zdroj je možné nabíjať cez USB alebo cez 12V zásuvku zapaľovača alebo priamo zo svoriek autobatérie. Štartovať môže vozidlo aj bez batérie. Funkcia GLOW je určená pre spúšťanie dieselových motorov pri nízkych teplotách, kedy je potrebné spustiť žeravenia. Zdroj má ochranu proti skratu a prepólovaniu.
- technológia - superkondenzátor 12V - 100 F
- nabitie cca do 2 min.
- štartovací prúd 400 A (do vybitia kondenzátora)
- max. štartovací prúd 700 A (do vybitie kondenzátora)
- pre nabitie kondenzátora možno využiť aj zostatkovú kapacitu inak nefunkčné batérie, ak má napätie cca 10-12V
- možno nabíjať cez USB, autozapalovač 12 V alebo priamo na autobatérii
- váha 1,2 kg
Optimálný postup pri štarte:
Pokiaľ je autobatéria v aute premrznutá, neroztáčá motor a batéria má aspoň 10 V, dá sa za pomoci kondenzátorového štartovacieho zdroja motor natočiť. Kondenzátorový štartovací zdroj sa pripojí kliešťami na batériu v aute, nechá sa nabiť (cca 1-2 min) a potom sa štartuje. Princíp je taký, že premrznutá batéria nemá kapacitu a má zväčšený vnútorný odpor, teda potom nedáva potrebný prúd k naštartovaniu. Kondenzátor v zdroji má také vlastnosti, že nabitý dodá potrebný veľký prúd na "odtrhnutie motora". Kondenzátor nemá žiadny vnútorný odpor, takže v okamihu štartu dodá maximálny prúd. Zdroj má ešte funkciu přižhavení pre naftové motory. Štarty je možné opakovať dovtedy kedy má vlastná autobatéria nejaké relevantné napätie.
Vlastná skúsenosť: Fabia 1,4 D stála 14 dní na mraze -10 ° C, motor sa na vlastnú premrznutú batériu iba prevalil a nenaštartoval. Tento zdroj bol na 2 min pripojený na túto batériu (bez odpojenia batérie), ktorá mala 10V. Potom bol zapnutý kľúč, zapnutá na zdroji funkcie přižhavení na 3 sek. Potom spustený štart kľúčikom. Motor sa svižne prevrátil a hneď naskočil. Najlepší túto manipuláciu vykonávať v dvoch.